ایران خودرو
اولین نشانهای که در صنعت خودروسازی ایران مطرح شد آرم حک شده بر
روی پیکان بود. تصویری از یک ارابه باستانی و شمایلی از یک اسب در حال
حرکت
که این
آرم تا زمان توقف تولید پیکان همراه این خودرو بود.
پس از توقف تولید پیکان و
آغاز تولید خودروی سمند مسوولان ایرانخودرو طراحی آرم جدیدی برای سمند
را
در معرض
فراخوان عمومی گذاشتند و در نهایت طرح استاد مرتضی ممیز که یک کله اسبی
زیبا بود،
به عنوان زیباترین و بهترین اثر برای قرار گرفتن بر بدنه خودروی سمند
برگزیده
شد.
طرحی که با نام خودرو کاملا همخوانی داشت.
سایپا
پیدا کردن نشان جدید برای سایپا نیز به سالهای دهه 60 بازمیگردد
در آن روزها که محصولات این خودروساز هنوز به تنوع امروزی دست نیافته بود
یکی از
طراحان برجسته ایران با نام ابراهیم حقیقی آرم سایپا را طراحی کرد.
این آرم
بهزعم طراحش، صفاتی چون بالندگی و توسعه را القا میکند که تبدیل به یکی
از
آشناترین نشانههای صنعتی ایران شده است.
جاگوار
در میان خودروهای انگلیسی جاگوار لوگوی برجستهای دارد. آنچه از نام این خودرو بر میآید جاگوار نام یک پلنگ درنده است که به دنبال شکار میگردد.
شورولت
نشان شورولت که شبیه علامت جمع است به یکی از سفرهای ویلیام دورانت
موسس این شرکت به پاریس بازمیگردد.
دورانت در این سفر مجذوب طرح یکی از کاغذهای
دیواری میشود و چند سال بعد در سال 1913 وی مبنای طراحی لوگوی برخی از
خودروهای
تولیدی خود که نامشان را از لوئیس شورولت راننده مسابقات سرعت به عاریت
گرفته بود
قرار داد.
سیتروئن
علامت رو به بالای سیتروئن این تصور را در بیننده به وجود میآورد که آرم سیتروئن به معنای حرکت رو به اعتلا و نزدیک شدن به مهندسی پیشرفته است؛ اما چنین نیست. آندره سیتروئن کار در صنعت موتور را با تولید چرخ دنده آغاز کرد و علامت نظامی دوتایی در واقع سمبل دندههای چرخ دنده است.
سیزتا
لوگوی سیزتا به طور آشکار گویای ملیت ایتالیایی کارخانه است. این لوگو طرحی از یک سر گرگ به نشانه افسانه یتبر است. استفاده از رنگ زرد نیز به خاطر نماد شهر مودنا در ایتالیا بوده است.
بی.ام . و
دایره بی.ام.و یک ملخ خوش فرم و در حال چرخش هواپیما است.رنگ آبی یاد آور آسمان است.شرکت موتور سازی بایرن(Bayerische Motor Werke)موتورهای هواپیماهای جنگی را می ساخت که کارخانه هایی را که اکنون در تصاحب دارند بمباران میکردند !
آئودی
چهار حلقه آئودی برخلاف برخی شایعات هیچ ارتباطی به حلقههای المپیک ندارد، بلکه نمادی از ادغام چهار شرکت خودروسازی آلمان در سال 1932 است. این چهار شرکت که د.کا.و، وندرو، هورش و آئودی را در بر میگرفتند؛ به دلیل شرایط نامناسب بازار ناچار به ادغام در یکدیگر شدند. بعد از جنگ این اتحادیه نام خود را از زبان لاتین که در انگلیسی به معنای میشنوم است و از اسم موسس خود آگوسته آئودی گرفته شده حفظ کرد و تنها حلقههای نشان آن باقی ماند.
فولکس واگن
شرکت فولکس واگن در سالهای منتهی به جنگ دوم جهانی توسط فرانس
ریمپیسه تاسیس شد.
لوگوی اصلی که ریمیسپه در رقابتی درون سازمانی طراحی کرد و به
خاطر خلاقیت در نظر گرفته شده در آن 50 مارک برنده شده بود، به عنوان
لوگوی
این
شرکت انتخاب شد.
لوگوی شرکت فولکس واگن در ابتدا با چرخ دندهای که نشان رسمی
جبهه کارگری آلمان بود احاطه شده بود اما پس از جنگ دوم جهانی این دنده
از
لوگو حذف
شد.
فراری
آرم فراری در واقع اسب بلند شده بر روی دو پا است که نشان خلبان آس ایتالیایی در جنگ اول جهانی است (ACE) در بین خلبانان به کسی اطلاق میشود که حداقل 5 فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون کرده باشد)، فرانسیسکو باراگایتی از خلبانان آس ایتالیا بود، که والدینش شرکت فراری را ترغیب کردند تا نشان پسرشان را روی خودروهای مسابقهای خود قرار دهد.
مرسدس بنز
ستاره سه پر مرسدس بنز نشان تسلط آن بر زمین ,دریاو آسمان است.این نشان برای اولین بار روی دایملر 1909 دیده شد و ترکیبی بود برای نشان دادن تاج افتخار بنز در تاریخ 1926. نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره در تاریخ 1937 طراحی شده است. سه شاخه مرسدس فاقد حلقه دور آن بود، اما پس از ادغام مرسدس و بنز در دهه 20 میلادی حلقه گلی به دور این نشان اضافه شد.
پورشه
آرم پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است. در این نشان اسب علامت مزرعه اشتاب و شاخه و خطوط مشکی و سرخ نیز بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی ووتمبرگ است.
آلفارومئو
آرم شرکت آلفارومئو نیز مانند پورشه نشان محلی است. علائم این شرکت نشان رسمی شهر میلان و مربوط به جنگهای صلیبی میباشد که در آن انسانی در حال خورده شدن است.
فورد
آرم بیضی و ساده شرکت فورد در سال 1903 توسط هارولدویلز که شغل اصلی آن چاپ کارت ویزیت بود طراحی شد و در سال 1927 زمینه اولیه نشان شرکت به رنگ آبی تغییر کرد.
فیات
در دهه 80 شرکت فیات نشان ابتدی خود را به نفع حروف کلمه فیات که به طور نامنظم کنار هم قرار گرفته بودند را کنار گذاشت و آرم جدید فیات توسط طراح ارشد این شرکت طراحی شد. مایومایول، طراح ارشد شرکت فیات نشان جدید فیات را به صورت اتفاقی به هنگام آزمودن یکی از مدلهای این شرکت طراحی کرد. وی به هنگام تست خودرو از برابر یکی از تابلوهای نئون تبلیغاتی فیات عبور کرد و نور این نئون که در پی زم سیاهی آسمان معوج به نظر میرسد؛ توجه وی را جلب کرد و به این طریق نشان چندساله فیات توسط وی طراحی شد.
مازاراتی
نشان مازاراتی نیز مانند آلفارومئو و پورشه سمبل یک شهر است. مازاراتی سمبل شهر بولینا است و این خودرو برای اولین بار در آن شهر تولید شد؛ و به همین منظور نشان این شهر برای این شرکت خودروسازی طراحی شد.
مزدا
نشان مزدا توسط رییوشیمارا که یک شرکت مشهور در زمینه تصویریسازی است تکامل یافته حرف «V» در نظر گرفته شد. این نشان نمایانگر بالهای باز شده میباشد که در فرهنگ ژاپن به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است.
میتسوبیشی
آرم میتسوبیشی برگرفته از سه قطعه الماس لوزی شکل است که در یک نقطه تلاقی پیدا کردهاند. میتسوبیشی با این آرم میخواهد به مشتریانش بفهماند که خودروی زیر دستشان مثل یک الماس با ارزش است.
رو ور
روورها گروهی راهزن دریایی یا سرگردان در دریاها بودند. چیزی شبیه وایکینگها و از همین رو کشتی وایکینگها همیشه و به اشکال گواگون در نشان روور وجود داشته است.
اشکودا
نشان اشکودا شبیه یک بوقلمون در حال پرواز است. حال آنکه بوقلمونها پرواز نمیکنند، اما این نشان در واقع یک پیکان بالدار است که مفهوم کلی سرعت را به مخاطب القا میکند.
سوبارو
سوبارو اولین کارخانه ژاپنی تولیدکننده خودرو است. این نشان اشاره به گروهی ششتایی ستارگان خوشه پروین در صور فلکی است که در زبان ژاپنی به نام موتسورا بوشی نیز خوانده میشود.
تویوتا
نشان کنونی تویوتا شبیه یک گاوچران با یک کلاه بزرگ است. در واقع سه بیضی درون یکدیگر است که نشاندهنده قلب مشتری، قلب تولید و قلب پیشرفت فنی در حال گسترش و فرصتهای بیکران است که دور دوبیضی دیگر قرار گرفته است.
ولوو
ولوو در زبان لاتین به معنای «من میگردم» است و دایره پیکاندار نشان قراردادی فولاد است. دایره و پیکان همچنین یادآور سپر و نیزه مریخ است که سمبل شیمیایی برای آهن نیز میباشد.
پژو
چه رابطه ای بین پژو و تندیس آزادی وجود دارد؟ پاسخ این است که یکی از اولین خودروهای پژو به نام مدل شیر شناخته میشد که نشان محلی شهر بلفورد(محل ساخت مدل مزبور)را روی خود داشت.
رنو
الماس رنو اولین بار به عنوان آرم ایستاده روی درب موتور ظاهر شد و بوق خودرو در پشت آن قرار میگرفت. در سال 1922 قسمت مرکزی نشان برای خروج هوا بریده شد.این نشان شکل امروزی خود را از سال 1924 بهمراه دارد
امروزه اغلب کودکان بیشتر از آنچه میسوزانند، کالری دریافت میکنند.
متأسفانه تغییراتی که در محیطهای زندگی ما رخ داده است به این وضع بیشتر دامن میزند. در خانه، تمام کارها با انواع ماشینهای برقی قابل انجام است. فاصله خانه تا مدرسه با خودرو طی میشود. اغلب مواد و لوازم مورد نیاز در فروشگاههای بزرگ تهیه میشود و مسیر آنها با خودرو طی میشود. برنامه ورزشی منظمی به ویژه در فصلهای سرد وجود ندارد.
بازاریابی خوراکیهای کم ارزش هم کودکان را هدف قرار دادهاند، چون میدانند بچهها هنوز کوچک تر از آن هستند که بتوانند تبلیغات را از واقعیت تشخیص دهند.
کافی است که روی بستههای این خوراکیهای کم ارزش، ولی پُرکالری تصویرهای مورد علاقه کودکان را چاپ کنند.
صاحبان صنایع غذایی، برای موفقیت بیشتر خود، حتی به قیمت به خطر انداختن سلامت کودکان، تبلیغات خود را ابتدا، انتها و لا به لای برنامههای مورد علاقه کودکان جا میدهند. این افراد روی فروش محصولات خود در مدارس سرمایه گذاری میکنند و برای اجرا نشدن قوانین مربوط به محدودیت تبلیغات یا سایر موارد دیگر، همه تلاش و روابط خود را به کار میگیرند.
آیا ما درباره برچسبها و شکلهای چاپ شده روی بسته بندی این خوراکیهای کم ارزش قانونی داریم؟ آیا اجرا میشود؟ آیا تبلیغات گسترده این خوراکیهای کم ارزش نباید طبق قانون محدود یا محو شود؟
*ما میتوانیم معلومات غذایی و دانش عمومی درباره ارزش غذاها را افزایش دهیم.
*همه تلاش خود را به کار گیریم که مدارس بچههای ما از خوراکیهای کم ارزش پاک شود.
*کودکانمان را آموزش دهیم که به مصرف آجیل، سبزیجات و میوه های تازه و حتی میوههای خشک شده روی آورند.
*به کودکان باید بیاموزیم که تبلیغات خوراکیهای کم ارزش را به عنوان یک نوع فریبکاری تلقی کنند و از اینکه گول این ریاکاری را نخوردهاند، آنها را تشویق کنیم.
*خودمان ورزش کنیم و کودکان را با خود به باشگاهها و اماکن ورزشی ببریم.
یخچال: refrigerator
اجزاء تشکیل دهنده یخچال:
اجزا، مکانیکی-
1- کمپرسور: مجموعه ای مکانیکی شامل میل لنگ ،پیستون و سوپاپ ها می باشد.که میل لنگ توسط یک موتور آسنکرون که داخل محفظه کمپرسور قرار دارد.می چرخد و در نتیجه پیستون مانند یک تلمبه عمل کرده با باز و بسته شدن سوپاپ ها گاز موجود در سیلندر و لوله ها به گردش در می آید. گاز مرتبا" از لوله برگشت مکیده شده با فشار وارد لوله رفت می شود بنابراین گاز سرما ساز مدام در حال حرکت بوده به ترتیبی که در ادامه ذکر خواهد شد عمل سرما سازی انجام می شود .
عیب1-یخچال روشن نمی شود.
علت1-پریز برق ندارد،دوشاخه یا سیم رابط معیوب است.
رفع عیب1-پس از کنترل برق پریز دوشاخه وسیم رابط را به این صورت آزمایش می کنیم .توسط یک سیم دو قطب دو شاخه را به یکدیگر مرتبط ساخته ودر حالی که ورودی کابل را از مدار یخچال باز نموده ایم ،آوامتر را به آن ها متصل می نماییم در صورت عدم انحراف عقربه ،سیم رابط ودو شاخه را که معمولا" به شکل یک پارچه تولید می شود تعویض می کنیم. ادامه مطلب ...