دانستنیهایی از سراسر دنیا

دانستنیهای علمی

دانستنیهایی از سراسر دنیا

دانستنیهای علمی

گیربکس خودرو (سیستم مکانیکی)


      گیربکس های وارداتی این شرکت از بهترین تولیدکنندگان گیربکس که تامین کننده تمامی قطعات گیربکس انواع خودرو ها برای شرکتهای تولیدکننده خودرو داخلی و خارجی بصورت OEM میباشد تهیه میگردد. استانداردهای بین المللی  موجود در ساخت، قطعات، و کیفیت گیربکس مطابق با استانداردهای ایران بوده و یکایک گیربکس ها دارای کارت شناسایی، گزارش عملکرد(تست ریپورت) و اطلاعات تخصصی هستند.


       گیربکس های موجود شامل موارد زیر میباشد : گیربکس پراید، پژو 405 و غیره

مختصری درباره گیربکس:

      گیربکس خودرو وظیفه انتقال و کنترل انرژی محرک درخودرو را برعهده دارد و دارای چهار نوع: دستی، غیرهمزمان، نیمه اتومات و تمام اتوماتیک می باشد.

       گیربکس های دستی لغزشی در خودروهای قدیمی وجود داشته و استفاده از آن امروزه منسوخ شده است. ولی سیستم های گیربکس آنی، گونه دیگر گیربکس دستی، امروزه به همراه کلاچ ها در تولید خودرو همچنان استفاده میشود. گیربکس های دستی سبکتر، ارزانتر، با کارآئی بالاتر و مصرف سوخت کمتر میباشند و بطور عام تری در اروپا، آسیا، افریقا و امریکای جنوبی استفاده میشوند.

 

      گیربکس های غیرهمزمان معمولا در تانک ها و خودروهای کشاورزی استفاده شده و تعویض دنده با آنها نیازمند مهارت و شناخت کامل دنده ها و توانائی آنها دارد.

      گیربکس اتوماتیک در اکثر خودروهای آمریکایی و آلمانی استفاده میشود که درآن دنده مناسب بدون دخالت فرد، با استفاده از جکهای روغنی و فشار مایع موجود در سیستم گیربکس انتخاب میشود. بجای استفاده از کلاچ، دنده فلایویلی مایع بین موتور و چرخ ها وجود دارد. امکان انتخاب تعداد دنده ها و یا استفاده از دنده عقب برای راننده وجود دارد ولیکن انتخاب دقیق دنده درحال استفاده میسر نیست. سیستم های برنامه ریزی شده کامپیوتری امروزه توانایی گیربکس های اتوماتیک را به حدی رسانده است که حتی برای مسابقه مناسب بوده و مصرف سوخت کمتری نیز داشته باشند.

      گیربکس نیمه اتوماتیک در واقع همان گیربکس اتوماتیک میباشد با این اختلاف که در این نوع راننده قابلیت انتخاب لحظه به لحظه دنده مناسب را دارد که به آن گیربکس دستی بدون کلاچ نیز گفته میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد